Tuesday 17 April 2007

Samma samma samma

I övrigt är det mest jobb som gäller. Insåg idag att det jag spenderat större delen av en veckas jobb på kommer att sluta i ungefär tre sidors text. Lärarinnan tyckte jag såg håglös och blek ut så hon tvingade mig ut ur huset på eftermiddagen, ner till Roath Park, och satte en Cosmopolitan (tidningen, inte drinken) i näven på mig. Senare hörde jag henne säga till NL att jag blinkat likt en fånge släppt ur isoleringscell.

Datavetaren packade surmulet en väska och drog till USA för att jobba där i två veckor. Han hyser avsky för Baton Rouge för där finns ingen folkdans och han kan inte använda cykel för att ta sig fram, men hans tjänst är delfinansierad därifrån så han har inget val.
"Om jag hade råd skulle jag säga upp mig och jobba som sagoberättare på marknader i stället."
Jag vet precis hur han känner sig. NL och kemisten har ockuperat vardagsrummet hela helgen för att kolla på Formel 1, och det är kanske den enda tv-förströelse jag inte känner mig lockad att sätta före avhandlingen i det här läget.

Våren har kommit och jag har inte ett endaste vårlikt klädesplagg. När jag lämnat in det här utkastet tänker jag leva loppan på Queen Street.

No comments: