Wednesday 9 May 2007

Kontoret del två

Tre minuter efter att jag publicerat senaste inlägget och gjort mig lustig över Kontoret ringde rumänskan och meddelade att jag fått ett brev. Till huset på R Gardens, alltså. Rumänskan öppnade brevet och meddelade att Kontoret nu ville ha drygt tusen pund, alltså femton tusen svenska riksdaler, i betalning för alla de månader jag nu bott i deras hus. Om jag inte betalade inom fyrtioåtta timmar skulle åtgärder vidtas.

Jag såg framför mig hur "åtgärderna" kopplades till scener ut Gudfadern, med hästhuvuden i sängar och annat, så jag kvistade ner och hämtade brevet. Ringde i morse, inte till Kontoret utan till Huvudkontoret, där en man med tveksam framtoning varken visste ut eller in. Hörde hur han bläddrade håglöst bland sina papper. Jag försökte förklara att anledningen till att jag inte betalat är att jag inte bott. Han lovade att återkomma i ärendet under veckan.

Kan bara anta att fortsättning följer. Jag vässar klorna. Medan jag väntar åker jag till Aberystwyth imorgon för att hälsa på min gode vän författaren med fru. Det ska regna hela helgen men det är ju legio.

No comments: